På denne side finder du kommentarer til teksten Pak choi. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.
Skrevet af: Jonas Sørense, 6. februar 2017 kl. 16.28
Hej hvor tidligt kan man begynde at forkultivere pak choi?
Vil det være alt for tidligt at begynde nu indendørs?
Mvh Jonas. :-)
Skrevet af: Karna Maj, 6. februar 2017 kl. 18.27
Som du kan læse i artiklen går pak choi i blomst, når det bliver varmt. Det er derfor vigtigt at så tidligt for at få noget ud af den i foråret.
Der er dog stadig ikke ret meget lys, hvis du ikke bruger kunstlys, så uden kunstlys skal du måske vente 1-2 uger.
Pak choy kræver stuetemperatur for at spire, men efter fremspring ville jeg sætte den noget køligere - 10-15° måske. Jeg har dog ingen erfaring med at forkultivere pak choi til tidlig forårsdyrkning. Da den tåler let frost, vil du - afhængig af vejret - nok kunne sætte planterne i drivhuset i marts
Jeg har stadig pak choi både på friland og i min drivtunnel, men de er i deres andet år og allerede på vej i blomst her i februar. De er sået midt i august. Planterne på friland overdækkes med to lag fiberdug, når der er frost.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Pak choi«