Hvilken lokkemad til dræbersnegle?

Hej
Jeg læste i en tråd, at I anbefaler at udlægge våde sække med lokkemad under, for at tiltrække (og indsamle) dræbersnegle.

Men, hvad er den bedste lokkemad?

Med venlig hilsen
Jannie Geneser, juni 2024

Svar

Kære Jannie,

Som vi oplever i haverne, så har dræbersnegle mange ting på menuen. Men ligesom os er der også noget, der virker mere tiltrækkende end andet.

Mange har gode erfaringer med at lokke snegle til med skiver af agurk eller banan, modne majs eller rådden frugt som nedfaldsæbler. Øl er også meget anvendt, men det kan være lidt besværligt under sækkene.

Sammen med det fugtige og skyggefulde klima under de våde sække, så laver du det mest tillokkende sted for dræbersneglene at opholde sig om dagen. Så her er de nemme at finde og aflive.

Med venlig hilsen
Heidi Kirk Nissen
Redaktør af Havenyt.dk, Havenyt.dk

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Forhandlerguide

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvilken lokkemad til dræbersnegle?

Søg:

Støt Havenyt.dk