Forum

Over-, undervanding eller for meget sol?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lea Tybirk, 25. april 2020 kl. 19.00

Hej
Jeg vil blive meget glad og taknemmelig, hvis nogen kan hjælpe mig med navnet på denne plante, som jeg har et par stykker af. Desværre er flere af dem begyndt at se lidt sølle ud som den på billedet - bladende skrumper ligesom lidt ind og bliver lillabrune i stedet for at være spændstige og grønne, men jeg er lidt i vildrede med, om det skyldes over-, undervanding, for meget eller for lidt lys?
Håber nogle kan hjælpe mig, så jeg kan redde planterne.
Mange hilsner Lea

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 25. april 2020 kl. 19.30

Umiddelbart vil jeg mene overvanding.
Den skal tørre ud mellem hver vanding - jordoverfladen må ikke være fugtig.
Den skal nok vandes i underskålen.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 25. april 2020 kl. 21.17

Det er en sukkulent , med en flot blomst Gasteria ellaphieae , sukkulenter skal næsten ikke vandes i vinterhalvåret . og helst stå så koldt som muligt , så de går i vinterdvale , der er vist ikke meget at redde her , men prøv at fjerne alt det der ikke er grønt , muligvis vil den skyde nedefra med nye blade , og komme sig , og kun sparsomt vanding .

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lea Tybirk, 25. april 2020 kl. 22.09

Tusind tak for svar! Jeg synes, at jeg har været sparsom med vandingen, men nok ikke sparsom nok - og blev nok vildledt af, at bladende ligesom så rynkede og tørre ud. Jeg vil prøve at følge rådet om at fjerne alt det, der ikke er grønt, da der faktisk er nogle små skud, i hvert fald på nogle af dem :)

Nyt svar til emnet »Over-, undervanding eller for meget sol?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Over-, undervanding eller for meget sol?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider