Skrevet af: Bente Fabricius, 11. marts 2018 kl. 20.47
Jeg er kommet til at knække to keiki uden rødder af Dendrobium Nobile ( tror jeg det er ). Jeg har læst et eller andet sted, keiki godt kan danne rødder, hvis man bruger Spaghnum Mos, der kan holde på fugten,( importeres fra New Zeeland ) eller tage mos i sø højlandet, hvilket jeg ikke har tænkt mig.
Jeg har sat dem i greenmix, der jo også holder på fugten i en slags drivhus med adgang til luft ovenfra, og sat dem i lun vindueskarm over radiator, i et mest syd og vestlig vindue, hvor stråtag tager noget af lyset, eller nu er vi midt Marts, og solen står højere på himmelen ikke så godt, mon det kan lykkedes på denne måde? Dendrobium Nobile fordi, da den blev købt, var den nærmest oversået med hvide blomster på de tykke lange karakteristiske stængler. Derefter så den nærmest død ud, men så begyndte den at skyde med mange skud både nede fra roden og på de stængler, der har overlevet. Pt. ser den sådan ud, skal jeg så ikke begynde at gøde den nu, for at hjælpe den, da den jo er i vækst??
De andre Orkideer har jeg ventet med pga. vejromslag.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Orkide