Forum

Eucalyptus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Simone Christensen, 6. maj 2017 kl. 13.24

Hej med jer :-) Jeg har akut brug for hjælp. Jeg har købt et eucalyptus træ, men gartneren i butikken kan åbenbart ikke hjælpe med et navn på sorten, så jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal passe den. Og nu ser den virkelig trist ud. Nogen der kan hjælpe?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 6. maj 2017 kl. 16.16

Hej Simone din Eucalyptus ser ud til at begynde at visne på grund af vandmangel, sørg for at klumpen bliver godt gennemvandet hver gang, ved at fylde potten op så der står blank vand i den, lad det trække væk og fyld op igen, derved kommer der også frisk ilt ned til rødderne. Tænk på at planten skal have det varmt og lyst, men ikke stå udenfor i fri luft, som den måske står nu iflg billedet. Hilsen Henry G.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Simone Christensen, 6. maj 2017 kl. 17.03

Hej Henry! Tak for svar :-) Det vil jeg forsøge mig med.
Hvad skal jeg gøre med de visne dele? Bladene falder ikke af, så måske de er til at redde?

Den var kun lige ude i dag for at blive vandet og skyllet :-)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 6. maj 2017 kl. 17.35

Når bladene ikke har rettet sig efter 3-4 dage kan de ikke reddes, men du kan bare klippe dem af, der vil nok komme nye når planten gror. Plantens navn er mere vanskeligt, da der findes mange forskellige og ikke alle kan tåle at stå udenfor i vinterperioden, men bruges som stueplante. Henry G.

Nyt svar til emnet »Eucalyptus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Eucalyptus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider