Forum

Kaktus-stamme er blevet blød (m blomst)

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: H. Sjov, 20. december 2015 kl. 18.40

I vindueskarmen på det ene badeværelse som ikke anvendes så meget - har vi en lille kaktusplante.
Stammen er på størrelse med en kvart knytnæve og vel 10cm høj. I toppen er der en stor gul massiv farvet blomst (rund og ret stor).

Den får et par cm vand i bunden hver 14. dag når jorden er godt tør.
Nu har jeg lige optaget, at den næsten ikke kan bære sig selv. Stammen er blevet blød og slatten. Gelé-agtig næsten - men den står lidt endnu.

Hvad skyldes det mon? Er det mangel på lys?
Jeg kan ikke tro at den er overvandet.

(Vi har også en rød på det andet bad og den fejler intet. Købt samtidigt for vel 4 mdr siden).

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Sjov, 20. december 2015 kl. 20.03

Kan se at den næsten er gennemsigtig. Kan mærke, at der er vand inde i den.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 20. december 2015 kl. 22.33

Jeg tror at den er overvandet .

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 22. december 2015 kl. 16.03

Den er overvandet. Kaktus og sukkulenter, skal på denne årstid glemmes mht vand. Jeg vander max hver 14. dg sommer, så vinter kun lige hvad, der suges op fra underskålen på 1/2 time hver måned.
Hippeastrum i blomst med blade dog hver 14. dag nu.
Nær planten virker læderagtig i blade/Stængler.

mvhtine Åh fuuk hader tablettastaturet... :-)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Sjov, 22. december 2015 kl. 17.50

Kan den mon reddes? Blomsten, som er et "rundt hoved" holder sig endnu på den grønne "kaktus-stængel". Men er i tvivl om, hvor længe den kan bære. Jeg tror, at hovedet er tungt.
Har vedhæftet billede. Håber det virker.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Krautwald, 23. december 2015 kl. 10.39

Din kaktus vil ikke overleve du har vandet den for meget. Den slags skal ikke have vand have om vinteren. Det er i øvrigt en podet kaktus. Det er den gule, der er podet på en anden stængel og den er ved at rådne

Nyt svar til emnet »Kaktus-stamme er blevet blød (m blomst)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Kaktus-stamme er blevet blød (m blomst)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider