Skrevet af: Benedikte K., 28. november 2015 kl. 21.21
Hej! Har du erfaringer med gæslinger indendørs?
Jeg har fået nogle grovgrenede gæslinger som jeg har taget med indenfor. Jeg er i tvivl om, hvordan jeg får dem til at "springe ud", dvs. vise de her flotte, bløde, akslignende rakler. Og så er jeg i tvivl om, hvordan jeg får dem til at holde længst muligt. Lige nu har jeg stillet dem i en vase uden vand og et varmt sted, men jeg ved ikke om det er det kløgtigste. Kan du hjælpe?
Skrevet af: Henry G., 28. november 2015 kl. 22.57
Hej Benedikte det letteste for at få skallerne af dine "gæslinger" er at trække grenene enkeltvis hen over en flamme, og straks derefter tag fat med venstre hånd på den tykke ende, med højre hånd tager du fat om grenen nederst og trækker hånden mod spidsen af grenen, hvor du samtidig kan bruge tommel og pegefinger til at fjerne skallen, derefter placerer du vasen med vand og grene et køligt sted indtil de skal bruges. En mulighed kan være at oversprøjte med hårlak. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Benedikte K., 29. november 2015 kl. 7.48
Hej Henry. Mange tak for dit svar.
Jeg har lige nu grenene stående varmt og tørt, og jeg kan se, at det får dem til stille og roligt at tabe skallerne af sig selv.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 29. november 2015 kl. 8.35
du skal sætte dem i vand hvis de skal være holdbare
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 29. november 2015 kl. 10.24
Hvis de skal holde gæslingerne/blomsterne skal de bare tørre ind.
Ellers vil de springe ud og blomstre og falde af.
Hilsen
Anne Marie
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 30. november 2015 kl. 8.11
ved nærmere oprydning i min hukommelse må jeg gi´ anne marie -ret de skal stå tørt
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Gæslinger