Skrevet af: Kasper B., 20. november 2015 kl. 20.43
Jeg går og overvejer et projekt til vindueskarmen, men er ikke sikker på det overhovedet kan lade sig gøre. Jeg har set mig varm på en Japansk Dværgløn (Acer Palmatum Inaba Shidare). Kan den laves i Bonsai-format og kan den klare at stå indendørs? Jeg har googlet helt utroligt meget, uden at finde svaret. Håber nogen kan give mig svaret herinde :)
Skrevet af: Kasper B., 20. november 2015 kl. 20.45
Det kunne også sagtens være en anden Acer Palmatum, så længe løvet er i rødlige nuancer, da det er det der tiltaler mig.
Skrevet af: Gartner Duun, 20. november 2015 kl. 21.15
Hej Kasper.
Er du sikker på at den kan stå indendørs?
hvis du har set den på en japansk hjemmeside skal du ikke lade dig snyde . De har også vinter der over .
Du skal nok regne med at den skal stå køligt om vinteren.
Prøv og skriv til Dansk Bonsai Selskab hvis foreningen stadig findes og spørg dem om hvilken acer arter de kan anbefale til indendørs dyrkning . Jeg ved ikke hvor aktiv de er for jeg var medlem af foreningen for 30 år siden da de lå i Gentofte. De er siden flyttet .
Skrevet af: Kasper B., 20. november 2015 kl. 21.43
Hej Søren. Nej det er jeg nemlig ikke sikker på, men jeg vil da prøve at skrive til dem, hvis de stadig eksisterer :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Japansk Dværgløn som Bonsai indendørs