Forum

Kan jeg bruge det her havsand?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Renny S.K., 18. september 2015 kl. 13.56

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Renny S.K., 18. september 2015 kl. 13.57

50 % jord 50% sand til kaktus planter

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 18. september 2015 kl. 18.05

Nu er jord jo mange ting og jeg vil mene at din blanding lyder fornuftigt. Jeg har selv en kaktus som jeg har stående i almindelig pottejord , hvor jeg lader den tørre ud mellem vandingerne . Det er ikke korrekt kaktus dyrkning.

Har du prøvet at bruge søgefunktionen og her skrive kaktus eller/og Benny kaktus så mener jeg at der dukker nogle artikler op . Jeg mener også at Svend Høst har haft en tråd om kaktusser. Held og lykke.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 18. september 2015 kl. 21.36

Havsand duer ikke til kaktusjord , da det "klister sammen" og holder på fugtigheden , Kvartsand (silikat) kan bruges.
En standard kaktus jordblanding er Blomsterjord/havejord blandet op med groft grus og leca ærter og måske småsten og kvartsand.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 18. september 2015 kl. 22.23

Havsand=Strandsand=Kvartssand
Bortset fra det, så er indlægget sandsynligvis SEO-spam

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 18. september 2015 kl. 22.33

Er det ikke mulig at købe færdigblandet kaktus jord foreksempel i Plantorama? Men skal du bruge meget er det nok billigere og blande selv .

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Renny S.K., 18. september 2015 kl. 22.55

eller må jeg prøvet gå i en havecenter hørt om de har sand til kaktus planter så jeg kan blande det selv men bauhaus har Plantejord så- og kaktusjord med hønsegødningsbaseret gødning

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 18. september 2015 kl. 22.59

Tom
Nu du nævner det så skal det ikke undre mig at man forsøger at reklamere for et nyt produkt fra Champost
og ved at dække over det så det ligner et almindelig spørgsmål kan man derved nå lang.....smart.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. september 2015 kl. 14.43

Kaktuser er ikke særligt kræsne med den jord de dyrkes i bare der er en god luftlig jord der hurtigt tørrer ud , og det opnår man med jord blandet med grus , leca ærter og småsten , det er standard blandingen , bladkaktus dyrkes i ren plantejord/kompost , og de mexicanske kaktus dyrkes bedst i grus , småsten, kvartsand og perlite .

Nyt svar til emnet »Kan jeg bruge det her havsand?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Kan jeg bruge det her havsand?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider