Forum

Problemer med pilea (bøjede blade)

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christian K., 5. august 2015 kl. 22.49

Hej alle,

jeg har et lille problem med min yndlings pilea peperomioides, som jeg håber på, at nogen kan hjælpe mig med.

Bladene buer indad, hvor de normalt ville have en konkav form. Jeg har vedhæftet billeder heraf. Jeg er en smule nervøs for, om der er noget galt med den. Den står normalt i et vestvendt vindue, men rykkede den fornylig frem på spisebordet, væk fra karmen. Den får gødning nu og da, men jeg har ikke styr på hvor tit.

Hvad kunne være problemerne? Er det jorden, er det gødning, er det vanding, er det sol eller noget helt femte?

På forhånd tak!

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 6. august 2015 kl. 8.26

Hej Christian når planter begynder at vende bladene den "forkerte" vej er det tit vand og luft der er årsag, næste gang før du vander sætter du planten i en underskål, fylder potten med vand helt op til kanten, lader det sive igennem jorden ned i underskålen, derefter fylder du igen potten op med vand til kanten, når det når ned i underskålen kan du se bobler i skålen, det betyder at planten her fået ny ilt til rødderne og jordklumpen er gennemvandet. Måske kan det hjælpe. Hilsen Henry G.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian K., 6. august 2015 kl. 11.24

Tak Henry G, det vil jeg prøve. Skal jeg evt. ompotte den så rødderne kan få lidt ny jord?

Nyt svar til emnet »Problemer med pilea (bøjede blade)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Problemer med pilea (bøjede blade)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider