Skrevet af: Malou K., 27. juli 2015 kl. 17.10
Sukkulent-ekspert søges!
Jeg købte for 3 måneders tid siden denne smukke sukkulent. Damen i blomsterforretningen fortalte mig at det var en "agersukkulent", men jeg kan intet finde når jeg søger efter den på Google.
Den er vokset helt enormt siden jeg fik den og den har desuden mistet mange af sine leo-pletter som var det jeg faldt for.
Mit spørgsmål går på, hvordan får jeg pletterne frem? Eller kan man ikke det? Og dernæst - opstammer man sukkulenter? (den har det med af hænge ud til alle sider)
Billedet til venstre var dagen jeg købte den.
Mvh Malou
Skrevet af: Henry G., 27. juli 2015 kl. 19.54
Hej Malou spar på vandet, planten kan lide jord til den tørre side og absolut ingen gødning men fuld sol, planten vokser i naturen i en halvørken, lav et par stiklinger og lav nogle nye planter, men sæt dem lyst fra begyndelsen dermed planten får sine pletter igen. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Malou K., 27. juli 2015 kl. 20.26
Tak Henry G.
Jeg må lave nogle stiklinger.
Kan du fortælle mig hvad arten hedder?
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 27. juli 2015 kl. 21.11
Hej Malou.
Jeg er ikke sukkulent-ekspert :-) men jeg tror det er en art Crassula du har. Der findes utrolig mange slags.
Hilsen AG.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 28. juli 2015 kl. 7.30
stiklingerne skal ligge til tørre en uge før du planter dem
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Agersukkulent har mistet sine pletter…