Forum

Pilea peperomides GULE BLADE! :(

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annesofie Anholm, 3. juni 2015 kl. 17.45

Jeg har for to år siden fået mig den fineste pilea peperomides. den har nu vokset sig pænt stor (ca. 30 cm) og lavet en masse babyplanter. Den er blevet pottet om to gange i dens levetid - begge gange til en større potte. Men nu er det som om at de nederste store blade er begyndt at blive gule og nogle af de øverste blade har også fået gule mærker.

Den står i et vindue mod nord.

Er der nogle af jer der er stødt på dette problem med jeres? og hvordan dælen for jeg lige løst problemet..

(se billedet)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 3. juni 2015 kl. 18.34

Den ser jo fin og kraftig ud. Jeg kender godt problemet, men betragter det ikke som noget alvorligt. Den er vel som de fleste planter mere tilfreds nogle steder end andre. Sådan kan jeg også have det.... ;-)

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 3. juni 2015 kl. 18.45

Alderdom. Henry G.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 3. juni 2015 kl. 20.38

Overvanding giver altid gule blade .......

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 3. juni 2015 kl. 21.01

Jeg vil mene, at det er næringsmangel, men er ikke klar over, hvilket mikronæringsstof, der giver misfarvning på denne måde.
Måske magnesiummangel.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 3. juni 2015 kl. 21.08

Mangel på et næringsstof skyldes normalt, at næringsstoffet mangler i jorden, det kan også godt skyldes overvanding, eller det kan skyldes overskud af et andet næringsstof, der blokerer for optagelsen af det næringsstof, der er behov for.

Nyt svar til emnet »Pilea peperomides GULE BLADE! :(«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Pilea peperomides GULE BLADE! :(

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider