Forum

Anthurium vist nok flamingoblomst

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Fabricius, 25. april 2015 kl. 11.59

Er der nogen herinde der ved, hvordan jeg skal passe og pleje den.
Det er nr. 2 plante jeg har, og der sker nøjagtig det samme igen, som med den første, jeg havde for nogle år siden. De er så fine og flotte, når man køber dem. Bladene gulner og falder af et for et, på et tidspunkt, når de kommer hjem i stuen, og jeg aner ikke hvad, hvad jeg gør galt. Denne gang har jeg sat den i en lerpotte, og håbede på, det kunne hjælpe men nej - det er ikke hverken over eller undervanding......
Bente

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 25. april 2015 kl. 13.45

Går ud fra,mdu allerede har set dette link www.haveabc.dk/26/flamingo-blomst---anthurium-scherzerianum---pasning

Men ellers er problemet med mange potteplanter, at de i gartnerierne får kunstlys og kunstgødning, og derfor holder de ikke længe, når de kommer hjem til folk, fordi man ikke tilbyder de samme hyper-gunstige forhold.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 25. april 2015 kl. 19.04

Denne blomst (billede) har jeg haft i mindst 10 år. Jeg kender ikke den fulde navn, men har fået at vide af giveren ( min gartnerdatter), at det er en ældre sort, som ikke er så almindelig mere.

Den har i samtlige år altid haft 2 blomster. Når der visner én, er en ny godt på vej.
Den har altid stået i et nordvendt køkkenvindue, og får lov til at tørre næsten helt ud inden den bliver vandet i underskålen. Den får ny plantesækjord én gang om året , men ellers næsten ingen gødning.

Det er ingen tilfældighed, for jeg har en mere, som er en deling af den oprindelige. :-)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Fabricius, 25. april 2015 kl. 19.52

Tak for svar Freya - ifølge havens abc er der mange krav, der skal opfyldes, for det skal lykkedes pyh ha, men så tror da pokker. Det vindue den har stået i, er et sydvendt bondehusvindue, hvor jeg egentlig ikke syntes der kommer så meget lys ind af pga. bred stråtag, men den har fået træk osv. Jeg noterede mig, at hvis bladene var bløde, så har den været udtørret, så er det nok ikke den, man skal købe. Men jeg har ikke opgivet endnu, nu har jeg stillet den ned til min Strelitzia, hvor der godt nok er radiatorvarme, men mon ikke nogle våde sten, der bringer fugt direkte op til planten kan kompensere....Tilde.P din står i et nordvendt vindue, og har nogle helt andre betingelser. Det er en anden sort end den jeg har, den kommer udelukkende med røde blade/blomster, måske det også har en betydning - jeg ved det ikke. Men tusind tak for svar begge to, den har godt nok givet mig hovedbrud. Har ellers mange forskellige fremmedartede og " sære " planter.
Mange Hilsner og tak Bente

Nyt svar til emnet »Anthurium vist nok flamingoblomst«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Anthurium vist nok flamingoblomst

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider