Skrevet af: Marcus H., 18. november 2014 kl. 17.15
Tror i at der er muligt at fået tilladelse til at dyrke industrihamp bare til pynt? Jeg kan godt lide udseendet af cannabis, og når der jo rent faktisk er noget der er er lovligt kunne jeg godt tænke mig at have nogen planter. Hvad vil i sige, tror i at jeg får tilladelse hvis jeg søger om det?
Skrevet af: Tilde P., 18. november 2014 kl. 17.56
Du skal søge tilladelse.
Her den officielle tekst som er gældende i 2015:
Du skal have tilladelse til at dyrke hamp i Danmark. Dette gælder også, selv om du ikke søger støtte til arealet. Tilladelsen skal søges hos NaturErhvervstyrelsen og gælder for ét år ad gangen.
Skrevet af: Tom Andersen, 18. november 2014 kl. 18.04
Tilde, er der ikke også noget med at man skal anvende/ dokumentere frøtypen og der bliver udtaget kontrol til analyse for THC?
Skrevet af: Tilde P., 18. november 2014 kl. 18.41
Lidt mere fra den officielle vejledning:
"Følgende betingelser skal desuden være overholdt:
 Hampen skal være sået senest den 31. maj
 Udsæden til dyrkningen af hamp skal være certificeret
 Udsædsmængden (kg/pr. hektar) skal være angivet på markniveau i bemærkningsfeltet i fællesskemaet og samtlige certificeringsmærkesedler for udsæden skal være modtaget i NaturErhvervstyrelsen senest den 30. juni, hvilket er et krav for at modtage grundbetaling
 Hampen må tidligst høstes 10 dage efter blomstringens afslutning.
Du kan finde vejledning og ansøgningsskema til at søge om tilladelse til dyrkning af hamp på NaturErhvervstyrelsens hjemmeside: naturerhverv.dk/landbrug/planteavl/hamp/#c8729"
Skrevet af: Søren S Duun, 18. november 2014 kl. 21.22
Du kan ikke dyrke hamp uden at komme i klemme i lovgivningen. Først skal du have specielle sorter, så et antal hektar og så en aftager af dine produkter før det bliver rentabel og før vil man heller ikke give tilladelse til dyrkning , aftager må godt være dig selv. Her hvor jeg bor har der været store marker med hamp og jeg så lige for mig at jeg kunne købe en sæk frø for billige penge .
Men jeg tror at de har lavet flis af det, desværre . Men flot var marken.
Hvis du vil dyrke hamp skal du gør det diskret og vide at det er forbudt .
Tilgengæld må du godt dyrke opiumsvalmuer det blander politiet sig ikke i og de er i virkeligheden giftigere og kan give hjertestop . Hamp, især industrihamp kan give en hovedpine .
Skrevet af: Tilde P., 18. november 2014 kl. 21.53
Hamp må dyrkes som vildtafgrøde, når de fornødne tilladelser er indhentet.
naturerhverv.dk/landbrug/planteavl/hamp/
Min. areal 0,30 ha.
Der er meget strenge regler og kontrol med at arealets størrelse passer. At der er brugt den bevilgede mængde udsæd og kun det.
Hamp er en rigtig god vildt og biplante.
Skrevet af: Søren S Duun, 18. november 2014 kl. 22.27
Hampeolie er sundere end fiskeriet, men ikke velegnet til at stege i.
Skrevet af: Søren S Duun, 18. november 2014 kl. 22.28
Fiskeriet : fiskeolie .
Skrevet af: Tom Andersen, 19. november 2014 kl. 21.18
Ud over sklerose ser det måske også ud til at plantens aktivstoffer har en effekt overfor kræft i hjernen:
www.dr.dk/Nyheder/Viden/Naturvidenskab/2014/11/18215138.htm
Lad os håbe, at det er sandt.
Skrevet af: Nissen På Loftet, 15. januar 2015 kl. 18.24
hvis du kan finde nogen hamp frø uden thc, kan du da bare plante dem.
ingen kommer snigende hjem til dig og ransager, før du eventuelt begynder at sidde og ryge din hamp i offentlighed.
hvis en politimand eller emsig medborger tilfældigt skulle gå forbi dit vindue og få ondt i måsen, så sker der nok heller ikke noget ved det.
det værste der kan ske er en bøde på maks 2000kr hvis du har en enkelt plante. men sandsynligheden er størst for at de bare tager den fra dig.
Og hvis du ellers er og ligner en hr og fru danmark. ja så sker der nok intet skal du se.
tror bestemt ikke du skal spilde din tid på søge tilladelse til den slags, enhver planteskole medarbejder jeg har nævnt hamp for i mine unge dage, smilte bare og sagde, ja vi har også et par stykker ude bagved, de holder skadedyr væk.
så tag det roligt og plant du din hamp.
Skrevet af: Tom Andersen, 15. januar 2015 kl. 19.12
Rigtig dårligt råd!
Antag, at penge intet betyder (bøder), så vil du måske få et problem i forhold til en evt. straffeattest og evt. fremtidsplaner, der fordrer en sådan ren én :)
Skrevet af: Freya Grossmann, 15. januar 2015 kl. 21.07
Måske nissen på loftet skulle gå til ro her efter juletid - eller skrive under eget navn?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Industrihamp til pynt