Forum

Hvilken blomst er dette?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Line Nielsen, 17. november 2014 kl. 21.36

Min veninde har denne flotte blomst. Det er en hængeplante og blomsterne kommer enkeltvis og er tragtformede. De kommer ned langs hele planten, hvisam altså ikke rører den. Hvis man rører den falder de af og den kommer ikke med nogle igen før den har fået ro.

Min venindes barn, som godt ka li at 'svinge' til den har haft gang i en saks desværre :s derfor I ikke ser hele planten :)

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 18. november 2014 kl. 6.55

prøv lige at google denne Codonanthe crassifolia på dansk kaldes den myreranke
Hilsen
Lis

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Nielsen, 18. november 2014 kl. 8.24

Jep. Det den! Tusind tak ;)

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Nielsen, 18. november 2014 kl. 8.32

Tror du man kan sætte det afklippede i vand og lave en ny plante? Jeg kan desværre ikke rigtig Google mig frem til noget og synes heller ik jeg ka finde den herinde.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 18. november 2014 kl. 9.30

det kan man godt,
du skal bruge stammestiklinger som skal have mindst 3 bladpar, jorden skal holdes ved 25 grader, du skal sætte flere stiklinger i samme potte så får de hurtigere rødder.
hilsen
Lis

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 18. november 2014 kl. 9.42

Og kom en plastpose over for at holde fugtigheden oppe...........

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Nielsen, 18. november 2014 kl. 12.44

Mange tak :) jeg prøver ;)

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else Hansen, 1. maj 2015 kl. 22.32

Jeg har lavet en masse planter af myreranker. Min egen har ranker på ca 1 m. længde, jeg må studse den når den når gulvet fra den pedistal den står på. Der kommer orange bær/frugter efter den har blomstret.
Jeg klipper bare nogle ranker af og sætter dem i en vase med vand ved stue tp. der går et par uger ca., så er der rødder på, jeg planter dem og de gror der går så lige nogen tid inden der så kommer blomster på. Jeg syntes de er meget nemme at få til at gro. Det er i øvrigt en plante der kan klare at man er på ferie uden den får vand en uges tid ell. to, når den ellers er kommet godt i gang.

Nyt svar til emnet »Hvilken blomst er dette?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hvilken blomst er dette?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider