Forum

Kender nogen navnet på denne plante?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marie Frederiksen, 25. september 2014 kl. 16.26

Jeg fik denne stueplante i 1999 og den er utrolig hårdfør. Den får lange stængler på godt en halv meter, som den ikke selv kan bære - så med mellemrum skærer jeg den ned. Den har rødbrune og grønne blade og elsker høj varme og direkte sol.
Har aldrig set den andre steder. Er der mon nogen der har et bud på hvad plantetype det er og evt et navn?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Ragus, 25. september 2014 kl. 18.14

Hej Marie

Måske din blomst er i familie med Caladium bicolor. Der er en der hedder Red Chief. Det ligner den.

Hilsen Pia

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Frederiksen, 25. september 2014 kl. 19.04

Hej Pia

1000 tak for dit svar - har tjekket nettet og er sikker på du har helt ret. Du er en stjerne, tænk at få afklaret mange års tvivl på under en time 😊

Hilsen Marie

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 25. september 2014 kl. 20.14

Det kan være at du skal lave nogle aflægge, så har du noget og bytte med. Planten bruges bl.a til terrarier, p.g.a dens hårdførhed .

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 25. september 2014 kl. 22.46

Hej Marie prøv at søge på Syngonium. Hilsen Henry G.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 26. september 2014 kl. 14.49

Hej Marie
Jeg har lige googlet begge de nævnte navne og det lader til at Henry er inde på det rigtige navn. Caladium har for store blade og er flerfarvet .
Det er din ikke . Prøv selv at google dem så vil du se hvad jeg mener .
Hilsen Søren .

Nyt svar til emnet »Kender nogen navnet på denne plante?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Kender nogen navnet på denne plante?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider