Forum

Ørkenrose

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Monna-Lisa Lauritzen, 23. juli 2013 kl. 21.12

jeg har købt 2 ørkenroser men bladene bliver gule de får ikke meget vand . de står i et vindue med meget sol,er der nogen
der har et godt råd

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 24. juli 2013 kl. 16.53

Hej Monna-Lisa Lauritzen

Det lyder som om dine planter står det rigtige sted med masser af sol. Du skriver, at de ikke får meget vand - også det er vigtigt at sikre. Ørkenroserne skal faktisk have så lidt vand, at de tørrer ud mellem vandingerne.
Du kan se på bladene, hvornår planten mangler vand - de begynder at hænge.

Ørkenrosen trives bedst i meget porøs, humusholdig jord (blanding af havekompost og muldjord) og gerne med enten Leca, knuste brændte mursten eller Perlite tilsat.

Jeg håber, du ud fra det jeg har skrevet kan finde en forklaring og lægge en plan, der gør at planten kommer til at at trives bedre :-)

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin H., 30. juli 2013 kl. 22.44

Hej Monna-Lisa

Jeg ville først tjekke:

1) Føles stammen blød nogle steder? = den har på et tidspunkt fået for meget vand og der er gået råd i planten

2) er der skadedyr i planten?

Adenium skal vandes jævnligt når den er i vækst - det vil sige mens den har blade. Den skal nå at tørre ud mellem vandingerne, men den vil ikke stå og være tør i længere perioder hvis den er i vækst.

Fordi den er løvfældende skal den også have mere gødning end så mange andre sukkulente planter

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ib Olstad, 11. januar 2017 kl. 12.03

Hey. Kan en ørkenrose klippes ned ? Min rose er meget høj og ranglet og trænger til en ny og større potte.
Hilsen Ib Olstad.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 11. januar 2017 kl. 12.44

Hej Ib.

Se denne tråd :
www.havenyt.dk/forum/vindueskarmen/16599.html

Vh T&HPP

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 11. januar 2017 kl. 12.48

Og denne.
www.havenyt.dk/forum/vindueskarmen/15987.html

Det blev i omvendt rækkefølge, Men det finder du ud af :-).

Vh. T&HPP

Nyt svar til emnet »Ørkenrose«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Ørkenrose

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider