Forum

Hjælp til nybegynder i vindueskarmen

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ninna Holm, 11. april 2013 kl. 10.22

Jeg har erhveret mig et minidrivhus fra Pindstrup som er en selvvandings flamingokasse med plads til 60 planter. Jeg har sået purløg, persille, dild og basilikum.
Jeg kan bare ikke finde ud af hvornår planterne skal omplantes i potter. Er der nogen der har gode erfaringer med det?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 11. april 2013 kl. 11.39

Når dine grønsager når taget og ikke kan vokse mere inde i drivhuset er det på høje tid at tage dem ud derfra og få dem ompottet . Så er de ca 10cm lange .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ninna Holm, 11. april 2013 kl. 11.42

Okay. Mange tak. Og vil jeg så kunne plante flere planter i samme potte? Eller er det bedst at plante kun en i hver potte? (hvis potten er en "normal" størrelses potte?)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 11. april 2013 kl. 12.58

Jeg sår flere af de nævnte krydderurter i samme hul, så fylder de mere når de skal ompottes . Så minder de om dem man køber i forretningerne. Når man så planter dem ud, kan man bare sætte flere sammen så det ser ud af mere . Selv sår jeg ikke de nævnte krydderurter i plastdrivhuset men i en altankasse og sætter den herefter varm. Så har jeg nok til hele sommeren, til to mennesker.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. april 2013 kl. 16.24

Når du kan se rødder stikke ud gennem hullet i bunden, er det tid til omplantning :)

Der er jo ikke meget plads til rodudvikling i de små huller, så de står bare og bliver klemt, når de ikke har plads til at brede rødderne mere ud...

Nyt svar til emnet »Hjælp til nybegynder i vindueskarmen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hjælp til nybegynder i vindueskarmen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider