Forum

Plante uden navn, eller hvad?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Flemming Lindberg, 20. september 2012 kl. 17.41

Det er en plante, som vi fik som stikling i USA, men vi kender intet navn til eller på den, hverken dansk eller latin.
Hilsen
Flemming Lindberg!

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 21. september 2012 kl. 6.38

Den ligner meget en som jeg har i drivhuset for første gang i år.
Plumeria også kaldet den ægte hawaiiblomst.
Jeg ville gerne vide hvordan man bedst overvintrer den.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jenserik Laugesen, 21. september 2012 kl. 7.17

Jo det er en frangipani plumeria.....har dem selv....mine står i opvarmet drivhus men før det blev de sat i et skur ved 10 + og uden vand de tabte da bladene og gik i hvile til næste forår.....men man kan læse om dem på www bjarnes frø....

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Andersen, 31. oktober 2012 kl. 19.42

Vil gerne vide hvordan jeg bedst overvintre dem jeg har 2 på ca 1.5 m.Jeg købte en pose frø da vi var på Bali i 2009 og såede dem,gav dem væk som gave da de havde en pæn størelse de er lyserøde hvor jeg selv beholde 2.

De får så tit spindemider,hvad skal jeg gøre jeg har sprøjtet dem hver gang og skiftet jord også ?????????????

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Eskildsen, 3. oktober 2014 kl. 16.17

Hej Helle .
det er jo 2 år siden du stillede spørgsmålene om Plumeria . Jeg har mine i kælderen . de står ret mørkt , men da de alligevel taber bladene om vinteren , har det ingen betydning med mørke .
jeg har også problemer med spindemider .så jeg har aldrig haft blomster i mine 3 Plumeria . Jeg ved der findes nogle små breve med noget biologisk bekæmpelse , som man hænger på grenene .De er effektive men jeg kan ikke finde dem nogle steder . Har du fået løst problemet ??

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. oktober 2014 kl. 16.46

Finn - prøv at se, om nyttedyr.dk ikke skulle have den bekæmpelse, som du efterlyser :)

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Eskildsen, 3. oktober 2014 kl. 20.17

Hej Anja.
Jo Nyttedyr.dk er netop dem der har dem der har dem. Men man vil bare ikke sælge mindre en 1000 stk. Og jeg har 3 plantet 😀
Hilsen Finn

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. oktober 2014 kl. 20.55

For år tilbage kunne man købe nyttedyr igennem brugsen. Men det er de holdt op med . Jeg ved ikke om Solsikken.dk kan tage dem hjem i små portioner , måske det var værd at spørge dem.
Hvis du kun har tre planter vil jeg nok lave en gang sæbevand med lidt sprit i og så giv dem en omgang eller to .

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Eskildsen, 6. oktober 2014 kl. 15.23

Hej Søren. Takfor svaret . Solsikken kender jeg kun af navn , så det vil jeg prøve . Insekt sæbe har ingen virkning over for spindemider.det har jeg prøvet mange gange , men det er godt mod lus .
Hilsen Finn

Nyt svar til emnet »Plante uden navn, eller hvad?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Plante uden navn, eller hvad?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider