Skrevet af: Anonym bruger, 26. januar 2012 kl. 11.20
Slettet af administrator 17. maj 2023 kl. 15.32.
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 26. januar 2012 kl. 15.03
Det er da helt tydeligt, at det er for tidligt at de vil lukke psykiatrisk sygehus i Risskov !
Når voksne mennesker i fuldt alvor begynder at lave "Underskriftindsamling imod dræbersnegle" ja så er der vel også basis for at forlange forbud imod regnvejr om søndagen ?
Skrevet af: Clara Andersen, 26. januar 2012 kl. 15.36
Hej Betina
Prøv at søge Dræbersnegle i søgefunktionen oppe øverst i højre hjørne på siden her, så vil du sikkert finde læsning til et par timer.
Hilsen Clara
Skrevet af: Tom Andersen, 26. januar 2012 kl. 17.33
q:-D
Er der ikke også lige lovlig mange muligheder for at "købe den bedste løsning" mod dræbersnegle? Og den elektroniske underskriftsindsamling virker ikke.....Men så fik vi jo også her kendskab til hjemmesiden, hvor man på fredigste vis kan udtrykke sin modvilje mod dræbersnegle og så sætte sig ned og håbe på indgriben fra ????
Til alle nye haveejere, som måtte blive plaget af dræbersnegle i den kommende sæson: Der er ingen "nemme løsninger" og ingen anden bæredygtig vej end aflivning på stedet! Spar de penge og brug dem til planter i haven :)
Du har helt ret Gert!
Skrevet af: Vagn Nielsen, 27. januar 2012 kl. 13.22
Hej!
Ja, det ville være dejligt, hvis man blot med sin underskrift kunne udrydde dræbersneglen, men så let går det ikke, det er jo ikke kun her i Danmark, at der er problemer med dræbersneglene. Den bedste og billigeste metode til at udrydde dræbersneglene er at klippe dem over eller fange dem i ølfælder, man kan købe alskens ting og sager til bekæmpelsen af dræbersneglene, nogle mere effektive end andre, men dræbersneglene er her stadig og har været det stot antal siden omkring år 2000.
Jeg har beskæftiget mig med dræbersnegle - ikke for at udrydde dem - siden 2005, hvor jeg til tider har haft flere hundrede dræbersnegle i et indelukke og undersøgt, observeret, talt dem, udklækket æg, opfostret ungerne og iagttaget, noteret ned og fotograferet dem og med den baggrund var jeg med til at starte en hjemmeside, men der var kun mig til at betale til sidst, så den blev lukket ned igen.
Men jeg har udgivet mange af mine billeder og tekster på:
vagns.blog.idenyt.net og dansksnegleforening.blogspot.com
der vil du finde mange oplysninger om dræbersnegle og du kan indsende spørgsmål, som også vil blive besvaret.
Skrevet af: Lene Skelmose, 27. januar 2012 kl. 15.51
Jeg tror, vi er mange, der har problemer med dræbersneglene. Med tiden finder vi og naturen nok en balance med dem. At de kan udryddes, tror jeg ikke på. Det gælder om at minimere skaderne og lade naturen klare resten, måske hjælpe lidt på vej ( f.eks. overvintringsmulighed for pindsvinet). Vi har fået mange flere frøer i haven de senere år. På et tidspunkt vil sneglene indgå i fødekæden. Håber jeg!
Skrevet af: Ditlev Sørensen, 28. januar 2012 kl. 13.23
Moskusænder tipper læsset i retning af næsten ingen dræbersnegle. De larmer ikke og smager efterfølgende super.
Fritgående høns ordner en betragtelig del af æggene.
Pindsvin, tudser og frøer.
Kampen er langt fra håbløs.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Andre der har problemer m snegle i haven