Skrevet af: Cecilie B., 3. januar 2012 kl. 22.17
Som nyere haveejer håber jeg at her sidder nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig her...
Jeg overtog i maj sidste år en gammel have.
Her findes alle mulige former for forskellige plantesygdomme..
Æbler, pære og blommer er angrebet af både skurv, sodplet, gul og grå monilla, gitterrust og flueplet. Stokroserne har rust, roserne stråplet og i det hele taget er samtlige træer og planter meget medtagede. Det er imidlertid også en rigtig smuk gammel have, så jeg gjorde i efteråret en indsats for at få beskåret og fjernet alt gammel frugt, blade osv.
Jeg tvivler på at det kommer til at betyde at haven bliver fri i år..
Nu kribler det i fingrene for at komme igang med en haveplan som skal startes op i foråret, men jeg er i tvivl om hvorvidt det er en god ide at indkøbe nye frugtbuske og træer, roser oma. når haven er i den stand den er... Vil jeg risikere at mine nye planter også ender op med at komme til at bære de sygdomme som allerede findes i haven?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Have med sygdomme – ny beplantning?