Skrevet af: Lene Kruse Hansen, 15. august 2011 kl. 18.36
Vi har problemer med røde skovmyrer, der invaderer bl.a. landsbyens forsamlingshus med hovedvej gennem min have.
Røde skovmyrer er store myrer, og kan blive ganske aggressive og bide.
Skovmyrerne hører ikke naturligt hjemme i området.
Problemet er mangeårigt, men nu har vi lokaliseret det kæmpestore myrebo, hvor mine/forsamlingshusets plageånder kommer fra.
Vi påtænker at fjerne ukrudt og haveaffald og kvas fra dette område, når vi har haft noget frost til vinter.
Alt dette vil blive brændt, for det nytter jo ikke at udbrede problemet ved at aflevere på den lokale genbrugsplads.
De gange vi har haft kontakt til relevante myndigheder har svaret været det samme: Det eneste der dur er at sprøjte med gift. Det bekæmper de aktuelle angreb - men myrerne kommer igen.
Hverken jeg eller forsamlingshusets bestyrer har hørt om at fjerne duftspor før jeg læste det her på siderne under bekæmpelse af alm. myrer - men det er et forsøg værd.
Hvordan fjerner man rent praktisk duftspor fra myrerne? Er det alm. vand og sæbe, eller hvad?
Og hvordan med duftsporene i jord/på træstammer etc.?
Er der nogen af jer der ved, hvordan eller om man kan fjerne myreboet.
Skrevet af: Eivin Knidsen, 16. august 2011 kl. 15.04
Lene
Myrernes bo kan jo da vel graves væk. Om end det maatte være en større operation.
Mvh Eivin (^_^)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Skovmyrer