Forum

Mine chiliplanter er angrebet af spinde?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pernille Østerbro, 11. august 2011 kl. 10.48

Hej
Mine ellers fine chiliplanter (selv har sået) har desværre fået en slags spindedyr, de spinder knopper og blomster ind i et fint lille spind. Selve dyrene er meget små og sorte.
Det resulterer i få chili og mange blomster og knopper, knækker af.
Er det spindemøl eller spindemider eller ?
Hvordan kan jeg evt bekæmpe det.

Venligst
Pernille

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 11. august 2011 kl. 13.52

Hejsa!
Læste her et sted at man skulle tage dem ud af evt. drivhus og spule dem med vand.....:0)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. august 2011 kl. 20.33

Prøv at søge her på havenyt under Skadedyr og plantesygdomme.

mvh.
Anja

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 15. august 2011 kl. 15.18

Jeg tvivler på, at det kan være spindemider, hvis der er sket store skader på dine chiliplanter. Jeg har dyrket chiliplanter de sidste 7 år både indendørs, på friland og i drivhus, og jeg har aldrig oplevet store problemer med spindemider. Jo, de kan angribe, men de trives ikke specielt godt på chili, og skaderne er yderst minimale (sæt spindemiderne over på agurk- eller tomatplanter, og du vil se en helt anden trivsel!). Rovmider er det eneste supereffektive mod spindemider, men de hjælper ikke spor, hvis dine skadevoldere ikke er spindemider. Største skadevolder på chili plejer at være bladlus, men det kan det jo ikke være i det her tilfælde.

Kan du uploade et billede, så vi bedre kan se skadevolderne?

Nyt svar til emnet »Mine chiliplanter er angrebet af spinde?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Mine chiliplanter er angrebet af spinde?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider