Skrevet af: Birthe Krøyer Jakobsen, 7. august 2011 kl. 17.57
Vi har kunnet konstater, at vi har skimmelsvamp i både kartoflerne, løg, tomaterne og for det ikke skal være løgn, så er der også svamp i stokroserne. Det er en meget lille køkkenhave vi har, så det står jo lidt tæt på hinanden. Jeg har kunnet læse mig frem til, at det bl.a. skyldes den megen regn vi har fået i juli måned.
Det var så bare en erfaring til arkivet, og det gav da et rimeligt udbytte alligevel.
Jeg er dog i tvivl om hvad vi nu skal gøre. Afgrøderne kan vi jo godt spise, men hvad gør vi med jorden?
Vi har tænk at, så grøntgødnig når vi har taget de sidste kartolfer op. Er der ellers noget man kan/bør gøre?
Skrevet af: Anja Egeriis, 7. august 2011 kl. 19.59
Hej Birthe -
I skal selvfølgelig sørge for at få fjernet så meget som muligt af de angrebne ting, men heldigvis overvintrer kartoffelskimlen ikke i jorden - der kommer friske forsyninger af den hvert år, og i år har den været rigtig slem...
Prøv at bruge søgefunktionen øverst til højre, så du kan læse lidt mere om de forskellige former for skimmel.
mvh
Anja
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Vi har haft kartofelskimmel, hvad nu?