Forum

Larver i hængepil

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Birkenfeldt, 1. august 2011 kl. 22.16

Hejsa

Jeg har i min have to krukker stående med en hænge pil i hver den ene af dem er blevet angrebet af en larve - jeg har vedhæftet et billed af den
Den er grøn med sort hoved ca. 1 - 2 cm lang

Hvad gør jeg ved den så min hængepil kan overleve

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else B.H., 2. august 2011 kl. 10.15

Hej Vibeke..

Du samler da bare larverne sammen og finder en anden pil ude i naturen og sætter dem på (eller kvaser dem :-)) .. pilen skal nok overleve selv om den mister nogle blade, den har masser af knopper som vil danne nye blade hvis de gamle bliver spist..

Hilsen Else

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 2. august 2011 kl. 12.03

Netop de dér larver åd sidste år begge mine to store hængepil, alle bladene blev spist og de så meget sølle ud!

I starten fjernede jeg dem men de er et stort problem og der er mange!
Jeg lavede en hjemmeblandet insekt sæbe af brun sæbe, vand og sprigt (opskriften kan findes herinde ved at søge på det) og vupti, larverne forsvandt promte!

Jeg har også set dem i æbletræet mv.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Birkenfeldt, 2. august 2011 kl. 15.08

Tak Else, men nu bor jeg i byen og har kun en hængepil mere og den ønsker jeg ikke bliver angrebet, men jeg tror jeg prøver en blanding med at fjerne dem og Lise´s opskrift så tak for hjælpen

Nyt svar til emnet »Larver i hængepil«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Larver i hængepil

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider