Skrevet af: A. Schmidt, 13. juli 2011 kl. 13.30
Hej
Mine agurkeplanter dør, de har vand og sol nok.
jeg havde agruker i det drivhus for 2 år siden, der døde de også på sammen måde.
Sidste år undlod jeg så at have agurker. så jeg regnede med at jeg godt kunne i år - men nej
Hvad fejler de og hvad kan jeg gøre???
Skrevet af: A. Schmidt, 13. juli 2011 kl. 13.41
her er et billede til
Skrevet af: Lilium J., 13. juli 2011 kl. 14.05
Umiddelbart ligner det varmeskader eller mangel på vand på et tidspunkt i væksten.
Øverst er bladene jo pænt grønne omend ikke så store som agurkers blade normalt er.
Jeg ville fjerne de visne blade - så bryder de fra sideskud i bladhjørnerne og så samtidig gøde dem med lidt organisk havegødning.
Skrevet af: Lone Brems, 13. juli 2011 kl. 19.41
Hej A. Schmidt
Kig lidt på Karna Maj's artikel om "agurker til drivhus" ( skriv titlen i søgefeltet øverst på Havenyt's side).
Der er nyttige råd bl.a. om plantesække contra dyrkning i jorden, gødskning mm - måske er der også noget, som kan supplere Lilium's råd til dig, så dine agurkeplanter de kommende dyrkningssæsoner trives bedre.
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 19. juli 2011 kl. 10.44
Dine agurkeblade ser noget solskoldede ud. Får de meget direkte sol og står tæt på drivhusglas? Eller måske kom de fra et mørkt sted indenfor, og de er ikke blevet afhærdede nok, da de kom ud i solen?
Jeg ville skygge planterne mere. Agurk behøver ikke så meget direkte sol - blot der er lys og varme.
Skrevet af: Lissy Vibæk Mortensen, 19. juli 2011 kl. 11.23
Vores agurker ser akkurat lige sådan ud, det hjælper ikke at klippe bladene af, jeg kasserede den første plante og vi købte en ny, men der skete det samme med denne plante. Blomsterne falder af, skabes der en lille agurk bliver den straks gul og visner. Alle planter er købt i Plantorama, plantesækken ligeså, tomaternes blade er lige så gule, men de danner fine frugter som vi allerede har nydt godt af.
I går fjernede jeg den nr. 2 agurk, ved roden fandt jeg en revne lige under jordoverfladen, kan er have været en larve i agurken da vi købte dem????? Eller hvad???
Med venlig hilsen Lissy
Skrevet af: Vagn Nygaard, 19. juli 2011 kl. 11.41
Du har helt sikkert fået ubudne gæster i form af spindemider.
Du kan købe rovmider over nettet, men det er for sent nu.
Brug en lup og se dem på bladets underside.
Næste år tilsæt rovmider så snart de angribes.
Hilsner fra Vagn
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Agurkeplanter visner