Skrevet af: Morten Sørensen, 4. juli 2011 kl. 20.29
Hej
Jeg har en liguster som i år er begyndt at miste bladene, inden de falder af bliver de brune og krøller sig sammen. Jeg fandt små sorte dyr på undersiden af størstedelen af bladene og grønne bladlus. På blomsterne er der små sorte biller. Er der nogen der ved ved om det er de dyr der er problemet eller om der er andre årsager. Jeg tror mest på at det er dyrene der er problemet. Har set at man kan få noget insektmiddel som kan sprøjtes på buske og andre planter. Det hedder Calypso »mod insekter på prydplanter« Det bliver produceret af Bayer Garden. Kan det anbefales at bruge for at få bugt med problemet.
Hilsen Morten
Skrevet af: Morten Sørensen, 4. juli 2011 kl. 20.31
Et billede de små kræ
Skrevet af: Morten Sørensen, 4. juli 2011 kl. 20.39
Her kan ses flere billeder og i større format.
picasaweb.google.com/111221920114728836582/Liguster
Skrevet af: Johan Præst, 5. juli 2011 kl. 14.54
Kære Morten, det ser sandelig ikke godt ud. Hvad er det for dyr?
Kærlig hilsen Johan Præst.
Skrevet af: Morten Sørensen, 6. juli 2011 kl. 22.29
Hej Johan!
Jeg ved desværre ikke hvad det er for dyr og om det præcist er dem der er skyld i problemet. Men jeg har nu prøvet at sprøjte den ene hæk med insektgift så må jeg se om den kommer sig ellers kan jeg håbe på at det bliver bedre næste år.
Skrevet af: Aase/Gert Mikkelsen, 13. juli 2011 kl. 13.01
ligusterhæk bladene krølle,r bliver gule, falder af, hvorfor? Det er en gammel hæk, som ellerts alti har været flot og tæt
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Min Liguster visner