Forum

Bonderose uden blomster

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Brian Jensen, 4. juli 2011 kl. 12.48

min far har en bonderose hvor de 2 blomster der skulle have været er tøret ind

nogle tips og triks til hvad jeg kan have gjort forkert

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Nielsen, 4. juli 2011 kl. 14.24

Det samme har jeg oplevet med de pæoner/bonderoser der står i den have, jeg er flyttet til i foråret. Faktisk var det kun den ene der havde knopper - så jeg er også nysgerrig på, hvad det kan skyldes.

Vh Birgitte

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 4. juli 2011 kl. 15.21

Hej Brian og Birgitte
Der er et tidligere spørgsmål (og svar) som passer med problemet. Se her

www.havenyt.dk/spoergsmaal/prydhaven/372.html

Håber det kan hjælpe

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Knudsen, 4. juli 2011 kl. 16.09

Jeg har åbenbart samme problem med at jeg har gjort noget forkert i at få pæonerne til at blomstre bedre.
Jeg har læst link. Her kan jeg forstå at min omsorgsfuldhed med at give lidt kunstgødning var en fejl.

Engang fik jeg fortalt at pæoner ikke måtte plantes dybt.
Er dette rigtigt?
Jeg vil genplante mine pæoner med grus blandet i jorden til foråret.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Jensen, 5. juli 2011 kl. 1.04

det er mærkeligt for den stod lige så flot sidste år med kæmpe store blomster og nu er der ingen

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 5. juli 2011 kl. 9.12

hej Jens,
pæoner skal plantes i samme dybde som de stod inden flytning, ja.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 5. juli 2011 kl. 9.16

ja pæoner er vist kendt for at "svinge" en del i blomster righed og for at være ret mystiske....

Men de er så overdådigt smukke at vi finder os ideres luner og prøver alt muligt for at få dem til at vise sig fra deres bedste side.

Måske der også findes gode råd på de special hjemmesider der sælger pæoner? f.eks. regnbue pæoner?

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Jensen, 5. juli 2011 kl. 22.51

Anne Demant har sendt mig en privat besked med et link som siger maget hvorfor vi har problemer med vores pæoner....

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L. Olsen, 7. juli 2011 kl. 21.42

Mine pæoner lavede det samme nummer i år som jeres - knopperne tørrede ind og faldt af. Jeg fik at vide af en pæon-ekspert, at det højest sandsynligt skyldes det usædvanligt tørre og varme forår, vi har haft i år. Pæonknolde ligger ikke ret dybt i jorden (hvis de er plantet korrekt vel at mærke), og er derfor sårbare overfor tørke - i hvert fald indtil de er rigtigt godt etablerede, hvilket kan tage mange år. Så næste forår vil jeg være mere opmærksom på at få vandet mine pæoner, hvis det skulle blive et tørt forår igen.

Nyt svar til emnet »Bonderose uden blomster«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Bonderose uden blomster

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider