Forum

Problemer med Guldhængepil

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 10. juni 2011 kl. 21.40

Jeg har lidt problemer med min Guldhængepil, den gror godt. ca 1m om året. Men stammen har et stort sår, som den prøver at hele. Men det bliver bare større og større.
Den har også fået lov til at skyde med nogle nye skud nede fra jorden, men disse blev angrebet af bladlus på stammen og har fået store brune skorbe-agtige sår.

Er det en sygdom den har??
Jeg har nu savet stammen over, lige under det store sår. Men er den en kamp jeg ikke kan vinde??

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 11. juni 2011 kl. 8.02

Det kunne lyde som om din pil har fået svamp, som er i træet og vil slå ud igen og igen.
Så løsningen er at kigge efter et andet sundt træ. Eller nogle stiklinger fra et sundt træ og plante et andet sted i haven (svampen smitter pil)
Nu ved du jo hvad du skal se efter ved nyanskaffelse(sundhed) eller plante noget andet.
Anne Marie

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 12. juni 2011 kl. 18.53

Det vil ikke nytte noget at save den ned helt til jorden og lade den skyde på ny??

Den gror jo fint og har en stamme på tykkelse med en overarm.
Ville være lidt ked af at skulle helt af med den.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 12. juni 2011 kl. 20.35

Jeg har 2 guldhængepil, som hvert forår havde masser af døde grene. For 3 år siden savede jeg alle grene af i ca. 3 m's højde. De satte begge masser af nye grene fra toppen af stammen. Hver vinter klipper vi al nyvækst af, så der bare er de nøgne stammer tilbage. Allerede nu er der 1 m nye hængende skud, der resten af sommeren får de 2 træer til at ligne grønne vandfald.

Nyt svar til emnet »Problemer med Guldhængepil«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Problemer med Guldhængepil

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider