Forum

Mariehøner hvor er de?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christian Svanehøj, 28. maj 2011 kl. 16.27

hvor finder man dem henne ? har cyklet hele skoven rundt og set ved græs rabatter men fandt aldrig nogen en tur på 7 km.
skulle bruge nogle til mit drivhus, ville være økologisk :-)

Ved de er der, for der er masser af lus

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 28. maj 2011 kl. 16.46

De gemmer sig, når det er så koldt som nu - hvis det skulle blive varmt igen, skal de nok dukke op rundt omkring i haven... Deres parringssæson ligger i maj/juni, så de må snart være til at finde - spørgsmålet er så lige, om det er mad, de tænker på :)

Men de er effektive - jeg har jo overvintret både planter og bladlus i drivhuset, men jeg fik stort set ryddet op i dem med 25 mariehøns i april måned.

Nu har jeg købt nyttedyr til at holde bladlus, trips og spindemider nede resten af sæsonen, men mariehønsene gjorde et fint stykke arbejde først!

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Elizabeth S., 31. maj 2011 kl. 11.21

Jeg leder også efter mariehøns, for især mine jordbær er invaderet af bladlus.
Er der et sted jeg evt kan købe dem, eller er der bestemte blomster/forhold der tiltrækker dem.
Jeg læste et sted at de nok skal komme hvis der er føde (bladlus) nok, men det er ikke tilfældet i min have :(

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria Ahle, 31. maj 2011 kl. 15.40

Vi venter også på de små høns...
Sidste år var de fantastiske til at kværne bladlus på tomatplanterne i drivhuset (og vores unger synes det var alletiders at høste lommepenge for hver mariehøne de kom med, hehe).

Har kun set en tre-fire af dem indtil nu...
Men jeg synes der kommer flere og flere bladlus over det hele, så mon ikke de pludselig kommer.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Svanehøj, 31. maj 2011 kl. 15.54

Her på adressen har vi haft bladlus i 1 måned nu - og nul mariehøns i sigte - var igen i skoven idag -fandt ingen

er varmt = 20 grader ? før de kommer frem

Hvis de ikke tænker på mad, burde de alligevel drøne rundt og date :-)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper N., 7. juli 2011 kl. 15.29

Prøv og kigge ind til Søren sneglehus. Med den våde sommer vi har haft indtil nu, ligger hun garanteret inde hos ham og "hygger " sig.

oUo

Nyt svar til emnet »Mariehøner hvor er de?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Mariehøner hvor er de?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider