Forum

En larve har spist mit æbletræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Poulsen, 19. maj 2011 kl. 13.56

Jeg har lige fundet denne store larve i mit lille æbletræ. Den har spist alle bladene. Larven er meget smuk, nærmest grå-grøn, med en lille top over bagenden, og fine camuflage-aftegninger på kroppen. Den ligner en lille tør kvist til forveksling.

Ved nogen hvad det er for en fætter?

Prøver lige at oploade det foto jeg tog af den, håber I kan se den ordentligt.
VH Bente

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanne Larsen, 29. maj 2014 kl. 20.43

Hej jeg vil også spørge om hvad det er for en larve, har ikke set den men det er nok den som har været i mit æbletræ, er der nogen som ved det vil jeg blive glad
Hilsen Jeanne

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 29. maj 2014 kl. 20.52

Det ligner en sommerfuglelarve, og da den er fundet i et æbletræ, er mit bud en æblevikler-larve. Viklere er en slags natsværmere.

Dimserne på bagkroppen er gangvorterne?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 29. maj 2014 kl. 21.14

Det er ikke en æblevikler, de ser ikke sådan ud. og de er "orm" i æbler- ikke nogen, der æder blade eller grene.

Mit bud er også en slags natsværmer, men hvor stor er larven?

(Altid tage billeder med et eller andet, man kender størrelsen på. Hvis ikke lineal, så en kuglepen, mønt eller andet...)

Selv har jeg tit fundet pileborerlarver, de er også store (7-8 cm) men mere lyserøde/lilla.

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »En larve har spist mit æbletræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > En larve har spist mit æbletræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider