Forum

Prunus Lauroceraus – død…?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Charlie Nielsen, 24. april 2011 kl. 7.50

Jeg har ovenstående plante som hæk. Den var lidet over en meter da jeg købte den. Den blev sat sommeren 2008, og er desværre efter de sidste 2 vintre blevet under halv størrelse end da den blev sat. Det er kun helt nede i bunden den skyder, og alt hvad der sidder over 15 cm. fra jorden er umiddelbart dødt. Mit spørgsmål er om jeg skal klippe alt det døde af, og klippe ned til der er grønt under barken...? eller andre forslag til hvordan jeg reder min sørgelige hæk...?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 24. april 2011 kl. 8.40

Klip det døde væk og bundvand roden. Hold gødning væk indtil du ser nye skud.
Jeg har set flere kirsebærlaurbær,der var friske for en måned siden, som nu er visnet. De er tørret væk i den tørre forårssol og vind. Og nu begynder de stedsegrønne at lide samme skæbne. Luften er ekstrem tør og planterne tørrer ganske enkelt ud. Knopper,grene og blade/nåle tørrer ind, hvis man ikke overbruser dem om aftenen, når duggen falder på. Da for man det fulde udbytte af vandet.
På sandjord er der tørt ned i 40 cm.dybde, så nyere plantninger skal bundvandes nu!!
Anne Marie

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlie Nielsen, 24. april 2011 kl. 8.59

Tak for hurtigt svar.. Så jeg skal klippe den ned til der er grønt under barken, og så ellers bare vande den godt om aftenen...?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 25. april 2011 kl. 8.41

Ja.
AM

Nyt svar til emnet »Prunus Lauroceraus – død…?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Prunus Lauroceraus – død…?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider