Skrevet af: Helle *, 10. august 2010 kl. 22.36
Mine solbær er forsvundet, hvilket dyr spiser solbær?
De er forsvundet alle som en fra den ene dag til den anden, jeg ved ikke om jeg skal tro det er naboen eller om det er et dyr? ;D
Jeg kan godt mistænke rådyret, men der har ikke været nogen i roserne og har aldrig nogensinde før oplevet at få spist mine solbær.
Skrevet af: Clara Andersen, 11. august 2010 kl. 0.08
Solbær burde være høstet nu. Ligger de på jorden ? Hvis det ikke er det, så kan jeg fortælle, at i år har både solsorte og duer været grove ved mine solbær. Især duerne, for de basker ned midt i buskene og har dermed knækket mange unge, friske skud, ja sågar væltet hele grene. Jeg har aldrig før observeret duer på solbærtogt. Se efter, om du har knækkede skud og grene.
Skrevet af: Helle *, 11. august 2010 kl. 6.24
Tak for det hurtige svar.
De ligger ikke på jorden.
Jeg vil kigge efter igen for at se om nogle grene er knækket, men jeg kiggeder nøje efter om der var enkelte bær, uden at bemærke det.
Og der var kun en smule af ribben tilbage.
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 11. august 2010 kl. 8.48
Ræven spiser blandt andre frugter gerne solbær. Den tager netop ikke ribben.
Mine hindbær forsvandt også pludselig mystisk på få dage, indtil jeg opdagede drosselunger i hobetal og rådyr med lam hyggede sig i buskene.
Ligeledes er alle mirabeller med blade spist op til 1,25. De er kun plantet til vildtet, så det virker. :-)
Anne Marie
Skrevet af: Helle *, 12. august 2010 kl. 6.30
Så er det nok ræven, for nu jeg kommer i tanke om det forsvandt mine jordbær også ret pludseligt og den ene ribsbusk, og de har ellers i alle årene måtte gå til fordi der var så mange. men i år er de klippet mindre. Og de forsvandt også hurtigt på den åbne busk. Tror stadig der er stikkelsbær, men de stikker jo også.
Helle-Sofie
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Solbær