Forum

Musa Basjo med misfarvede og visne blade

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Camilla Krogh, 29. juli 2010 kl. 0.08

For nogen uger siden købte jeg en bananplanten Musa Basjo – efter et par uger besluttede jeg mig for at plante den om i en større plastik potte med dræn.

Planten vokser fint og der kommer et nyt blad hver 2-3 dag, og den "græder" som den skal. Problemet er alle bladene er begyndt at blive misfarvede, de er sort brune og visne i kanten, og på selve bladet er der kommet sorte pletter.

Jeg vander den hver dag, og en gang om ugen giver jeg den substrat – derudover står den i min vindueskarm hvor der fuldt sollys næsten hele dagen.

Gør jeg noget forkert eller er den bare blevet syg?
- vedlagt foto af bladene som de ser ud.

Håber nogen af jer kan hjælpe mig.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 29. juli 2010 kl. 7.43

Hej Camilla -

jeg tror, at den får for meget sol - prøv at læse lidt her:

www.havenyt.dk/soeg/?q=musa%20basjoo&g=forum

mvh
Anja

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 29. juli 2010 kl. 9.57

Det er ikke for megen sol , jeg har 2 ståede på friland direkte i syd , med sol fra morgen og til aften , og de står grønne og flotte og vokser som bare pokker , næh din Musa står i et varmt sydvindue hvor luften står stille bladene bliver nærmest kogt , og i potter som hurtigt bliver for lille og jorden udpint , hvis du har mulighed for det så plant den på friland , hvis ikke giv den en meget større potte med frisk jord , og lad et vindue stå åbent så der bliver nogen afkøling af bladene.
Vand den tit tilsat lidt flydende gødning da den er meget grådig.

Mvh. Svend Høst

Nyt svar til emnet »Musa Basjo med misfarvede og visne blade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Musa Basjo med misfarvede og visne blade

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider