Forum

Larver eller lign på bladene.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sandra Nielsen, 24. juli 2010 kl. 21.17

Er der nogen der kan hjælpe med at finde ud af hvad dette er samt hvad jeg skal gøre.
Skal jeg klippe grenene af hvor de er beskadet ?
Jeg er ikke så vild med at skulle bruge gift. Der står lavendeler og andre blomster under træerne, men de har ikke taget skade af larverne.
Se billedet.

MVH Sandra Nielsen.

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 24. juli 2010 kl. 21.29

Du kan i første omgang prøve med insektsæbe i en spray flaske.
En liter vand + 1 skefuld brun sæbe evt. sulfosæbe, + 1 skefuld sprit. Husk bagsiden af bladene og helst i gråvejr. Behandlingen kan gentages efter et par dage.

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sandra Nielsen, 24. juli 2010 kl. 21.36

Hvad så med blomsterne der står under træerne? Det handler om 4 mindre træer hvor der står blomster ved alle træer. Vil de tage skade af det brune sæbe?

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 24. juli 2010 kl. 21.54

Det er kun larverne som vil tage skade.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ina Pedersen, 25. juli 2010 kl. 21.21

Jeg ville virkelig gerne vide hvad det er for nogle laver. De har angrabet vores bøgeplanter i hækken og kun dem, de andre forskellige planter i hækken er der ingenting på.

Har prøvet at søge på nettet for at finde ud af hvad det er for nogle laver, men intet kunne jeg finde andet end det billed der er her. vi har dem i hundrede vis på vores bøge blade!

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 25. juli 2010 kl. 21.40

Oppe i søgefeltet øverst her på siden skriver du : larver i bøgehæk.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sandra Nielsen, 27. juli 2010 kl. 0.06

Jeg har dem netop også i masse vis på bladene, jeg vil prøve som Mogens skriver at spraye det hele, selvom det er ret meget der skal til.

Jeg vil også prøve som den artikel / svar Mogens henviser til senere på året.

Jeg hører gerne fra andre der har samme problem eller som har fået løst problemet / erfaringer :)

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 27. juli 2010 kl. 0.36

Hej Sandra.

Hvis du kan tage nogle billeder som er skarpere, kan du spørge på Fugleognatur.dk.

Der er experter,der ved alt om sådanne kræ, og du får sædvanligvis et lynhurtigt svar.

Mvh. Hans

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ina Pedersen, 27. juli 2010 kl. 8.11

Det jeg har kunne finde frem til, så skulle det være bladbille laver

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ina Pedersen, 27. juli 2010 kl. 8.11

larver

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 27. juli 2010 kl. 12.56

Og må jeg da ikke starte med at gratulere dit fravalg af netop giften, det er jo da den rette ånd, især for en hjemme-side som jo da denne. Derudover er det en rigtig god ide med det brune sæbe!

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Larver eller lign på bladene.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Larver eller lign på bladene.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider