Skrevet af: Betina Poulsen, 25. maj 2010 kl. 11.54
Mit freskentræ i drivhuset havde fået bladlus og fik derfor en gang med insektsæbe. Nu 14 dage senere taber det bladene i stor stil og bladene har fået nogle gullig/rust farvede pletter. Kan insektsæben have været for kraftig?
Skrevet af: Mogens; E., 26. maj 2010 kl. 19.55
Hvis det er insektsæben mener jeg at bladene var blevet misfarvet tidligere. Lige nu er det tiden hvor ferskentræerne får ferskenblære syge. Bladene bliver bulede og misfarvede.
Skrevet af: Betina Poulsen, 27. maj 2010 kl. 8.58
Det er ikke ferskenblæresyge. Det kender jeg godt og bladene er ikke hverken bulede eller krøllede. De er bare misfarvede og falder af i stor stil.
Skrevet af: Henning Hansen, 31. maj 2012 kl. 10.45
Vores ferskentræ har fået krøllede blade, hvad kan det evt. skyldes.
VH
henning Hansen
Skrevet af: Søren S Duun, 31. maj 2012 kl. 11.28
Hej Henning.
Det er med garanti ferskenblæresyge . Dette er desværre meget almindeliget, især efter en tør periode her i maj . Du kan læse mere om det ved at søge her på siden .
Skrevet af: Bente Madsen, 31. maj 2012 kl. 13.35
Hej Betina.
Kan dit træ evt. ha fået spindemider. Jeg synes, at fersken i drivhus nemt får spindemider og ved voldsomt angreb falder bladene af. Men du vil kunne se de små mider på bladene og spind
mvh
Bente
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Ferskentræ taber bladene