Skrevet af: Maja S., 23. maj 2010 kl. 21.13
Hejsa.
Jeg har brug for lidt hjælp og viden..
Jeg opdagede i dag til min store gru, at der var larver i mine buskroser. De krøller bladene helt sammen. Umiddelbart er det sommerfuglelarver.
Jeg har læst mig til at jeg skal bruge noget "systemisk" insektmiddel.
Men hvad er det??
Mvh Maja
Skrevet af: Jens-Åge Espersen, 30. maj 2010 kl. 13.41
Hejsa
er der nogen der har et godt råd til skadedyrs bekæmpelse på roser - et som ikke koster spidsen af en jet- jager (smil)
mvh
jens-åge
Skrevet af: Mogens; E., 30. maj 2010 kl. 20.18
Insektsæbe er godt mod meget utøj.
En liter vand + 2 spsk. brun sæbe + 2 spsk. sprit blandes i en forstøverflaske. Sprøjt kun i gråvejr og husk undersiden af bladene. Kan evt. gentages efter 4 dage.
Skrevet af: Jens J., 1. juni 2010 kl. 7.18
Jeg har de samme laver i alle mine roser. Det er møg irreterende. Tror I sæbe kan få has på dem? Jeg må prøve.
Skrevet af: Maja S., 1. juni 2010 kl. 21.12
Hej Jens.
Jeg har plukket alle blade med larver af, de bliver ved med at komme trods sæbe..
Giv endelig lyd, hvis du har held med noget!
Skrevet af: Boi Jensen, 1. juni 2010 kl. 22.37
Hej med larver.
Når jeg en gang imellem møder larver i blade, der krøller sammen, klemmer jeg bladet til det knaser - og så er den løst. Har altid kun oplevet en larve pr. blad og det virker.
Tror ikke på sæbe og andre sprøjteløsninger.
Skrevet af: Maja S., 1. juni 2010 kl. 23.02
:-)
Jeg har så lige set "forsiden" af havenyt, og der er jo en fin artikel om mine - og andres larver..
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Larver i mine roser?