Forum

Pletter på agurkblade

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Madsen, 15. maj 2010 kl. 8.14

Jeg har agurker stående i vindueskarm uden direkte sol, mens jeg venter på varme nok til udplantning i drivhus.
For 2 uger siden plantede jeg dem om i lidt større potter. Jeg bruger ugødet spaghnum blandet med 1/3 topdressing (den sandblandede jord man bruger når man lægger græs), en smule kalk og økologisk gødning.
Sidste år brugte jeg udelukkende spaghnum (altså uden topdressing) - men ellers gør jeg helt det samme. Også samme slags gødning (specielt til agurk og tomat).
Men nu har planterne fået små, klart afgrænsede gule pletter rundt i kanten. Der er også på det ene blad kommet bitte små pletter inde på bladet.
Et par af bladene har indfaldne områder på 1 cm i diameter (buler ned på indersiden).
Svært at beskrive.

Da de kun har stået inde på mit kontor, og da det er startet efter omplantningen, overvejer jeg, om det kan være noget dyrkningsmæssigt. Evt en mangel på et eller andet?

Håber meget på hjælp!

Nyt svar til emnet »Pletter på agurkblade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Pletter på agurkblade

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider