Forum

Myrer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Guro Haugen, 4. april 2010 kl. 10.04

Hej!
Jeg har lavet et stort højbed, hvor jeg dyrker urter. Mit problem er bare at der i to år nu er kommet en kæmpe invation af myrer deri, og sidste år var det så ille at det gik udover planterne. Er det nogen der har erfaring med at "bekæmpe" de små flittige dyr, uden brug af kæmikalier?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. april 2010 kl. 12.32

Når du får disse myrer i højbede skyldes det som regel at jorden er blevet tør . Det samme sker også når de invaderes terrassen . Det sker som regel omkring maj måned , hvor det ikke har regnet . Som regel trækker de sig så snart der kommer vand og forholdene ikke længere er til at leve her .

Man kan også drysse diatomet-jord ud , der hvor de færdes men jeg vil alligevel bruge vandet i første omgang .

Du kan læse mere om diatomet her www.norgroupserver.dk/NNDK/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=163

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 5. april 2010 kl. 10.27

... Eller drysse alm. stødt paprika i og omkring højbed ;o)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 28. april 2010 kl. 20.08

Myrer elsker sukker, hvis du så lige drysser lidt mel, bagepulver eller Borax ved, blander det, samtidigt ud i et tyndt lag, hvor myrehullerne er svulmer, det op i maverne og de glemmer alt om deres myrehuller fremover. håp

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Guro Haugen, 2. maj 2010 kl. 11.26

Tusind tak for svar! Jeg har prøvet det med vandet, og håber det hjælper. Ellers må jeg gå til værks med det jeg har i køkkenskabet:o)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus K, 24. september 2012 kl. 10.12

Ifølge myrebekaempelse-hjaelp.dk/myrebekaempelse skal du bare sprede lidt appelssin skral rundt omkring.

Håber det hjalp.

Mvh Rasmus

Nyt svar til emnet »Myrer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Myrer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider