Skrevet af: Cendie Themsen, 14. februar 2010 kl. 22.25
Jeg har et grapetræ der i okt var udsat for en mindre tørkeperiode og siden har det set skidt ud.
Der begyndte at komme lyse områder på bladene og senere bittesmå hvide og røde dyr. Bladene raslede af og de piller mod skadedyr jeg har stukket i potten virker vist ikke:(
Kviste og grene virker tørre og hvide indeni.
Træet står ved 15 grader og sammen med 2 andre citrustræer som ser fine ud.
Er mit træ lige til grønt affald??
Skrevet af: Brian Jensen, 14. februar 2010 kl. 22.42
hejsa hvor er du fra for jeg ville gerne hjælpe med at se om jeg kan få gang i den igen inden den bliver smidt ud
for mange gange plager jeg kunne få ting til at gro igen selv om folk siger at de er døde
Skrevet af: Søren S Duun, 14. februar 2010 kl. 22.47
Det lyder til at du har fået spindemider . De er til at starte med hvide og de voksne er røde . De suger saft fra bladene .
Du kan prøve at tørre stammen og bladene med en klud , hvor der er tilsat lidt sprit og sæbe på og se om ikke du kan få has på dem . Ellers skal du bruge et pyrethum middel , som kan være lidt svær og finde men muligvis har Bauhaus det ellers har Garta Odense det . Dette er i nogle lande godkendt til økologisk bekæmpelse af skadedyr .
Alle citrus træer, hvor også grape tilhøre skal have lidt vand og smider bladene , hvis de kommer i underskud med vand . Prøv dette og så hold den med vand, men ingen gødning endnu.
Skrevet af: Søren S Duun, 14. februar 2010 kl. 22.51
Ok, hvis grenene er hel sprøde når du bøjer dem er de med garanti også hel død . Krasser du i barken og kan se en mørkegrøn farve herved er der liv, hvis ikke er det bare ud med den .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hjælp mit grapetræ dør!