Skrevet af: Erik Jensen, 27. oktober 2009 kl. 19.56
Hej
Jeg håber at nogle kan hjælpe.
Vi har en gl. have og ovenpå et 34 år gammelt lag af store fyrretræs barkstykker oplever vi et kæmpe angreb af et svampe/alge tæppe. Svampen eller hvad det er, er et par ca. cm høj og går over bedkanter og op af stængler tæppet bredder sig med 1015 cm om dagen på alle sider og fylder vel en halv m2. Massen er hvid nærmest som om der er hældt 10 liter ymer ud? Vi har prøvet at stoppe det med rohdalon men intet virker og tæppet bredder sig...
Desværre kan jeg ikke uploade foto men kan nogle hjælpe. vil jeg blive meget glad har søgt på mange svampe men kan ikke finde lignende...
Skrevet af: Mogens; E., 27. oktober 2009 kl. 20.26
Til Erik Jensen.
Jeg tror at du kan finde den her:
poresvampe.webbyen.dk/
Skrevet af: Mogens; E., 27. oktober 2009 kl. 20.36
Det kan være:
mastesvamp sejsporesvamp spejlsporesvamp kødporesvamp skorpesporesvamp, f.eks.
Skrevet af: Lone Brems, 28. oktober 2009 kl. 10.23
Hej Erik Jensen
Nedbrydningen af barklaget er et biologisk fænomen, som over tid frigør næringsstoffer til ny plantevækst du ser naturens kredsløb udfoldet i din have egentlig er det jo fantastisk og er ikke et angreb...
Og så er Mogens' henvisningen til siden med foto's af forskellige poresvampe meget informativ og interessant.
Med venlig hilsen fra
Lone
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Svampetæppe angreb i haven