Skrevet af: Emil E., 25. august 2009 kl. 20.53
Vi har en japansk ahorn i vores have, som vi mener har fået skrabet en kedelig sygdom til sig.
– Den mister bladene på nogle af grenene, hvorefter at grenene tørre helt ind. Store dele af andre områder, er grenene tørret helt ind, men der er stadig få blade på.
– Der er groet noget svamp på en lille del af træet.
– Bladene har ikke længere sin flotte røde farve, men derimod en kedelig brun/gulig farve (inden de falder af).
Træet er ca. 30 år gammelt, og står i den jord den altid har stået i. Den står i et belyst område, hvor jorden er dækket til med flis. Træet begyndte at vise tegn på sygdom for et år siden.
Jeg læste om det på et forum, og det lyder meget som det de kategorisere som, at træet er sygt.
Mit spørgsmål er, om I kender til en løsning, hvorpå man får kureret et træ for en sygdom? Hvad kan problemet være? Hvordan kan det være opstået?
Vi har ingen erfaringer med sådan noget, så vi er lidt på bar bund. Alle hjælpsomme informationer tages imod med et tak! :-)
Håber der sidder nogle kloge hoveder, der sidder inde med et svar eller en hjælpende hånd.
På forhånd tak
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Min Japanske ahorn dør ud