Forum

Broccoliplanter spist

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria L., 22. maj 2009 kl. 20.44

Hej,

Jeg plantede tre små broccoliplanter ud i min køkkenhave imorges – planter som jeg havde passet og plejet indendørs i mange uger. Da jeg kom hjem her til aften var samlige blade spist! Øv!

Er det snegle eller fugle der er synderne, og hvordan undgår jeg at noget lignende sker i fremtiden?

Vh.

Maria

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 23. maj 2009 kl. 9.09

Hej Maria

Du har nok haft besøg af duer – de kan godt ribbe tre små planter i løbet af en dag.

Sneglene er mest aktive om natten – så de kan nok frikendes ;-)

Du kan beskytte småplanter mod fugle ved at forme små bure af kyllingenet og sætte det over planterne i forbindelse med udplantning. Lav dem store nok til at planten kan være beskyttet 3–4 uger.

Mange har ligeså gode erfaringer med "plantetunneller" lavet af ståltrådsbuer og fibernet (en kunststofvæv som er meget tyndt, vindstærkt, lys- og vandgennemtrængeligt) Min erfaring er, at det er besværligt at arbejde med, hvis man dagligt har brug for at se efter eventuelle snegle, der kan gøre ret stor skade på unge planters stængler.

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria L., 24. maj 2009 kl. 9.20

Hej Lone,

Tak for svaret.

Jeg tror du har ret. Der går tit nogle duer rundt ude på græsplænen – betænkeligt nær ved mit bed!

Jeg køber nogle broccoliplanter i stedet og får dem beskyttet på den måde, du siger.

Vh.

Maria

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina, 15. juni 2009 kl. 11.18

I min køkken have er det myre der har spist dem
vh
christina

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 15. juni 2009 kl. 13.17

Broccoli er noget afd et sundeste man kan spise. Det er nemmerlig propfuldt med vitaminer, således bør det nydes ofte. Det er måske det benævnte myrer har fundet ud af!

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Broccoliplanter spist«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Broccoliplanter spist

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider