Forum

Thuja orange svamp

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Poul Pedersen, 3. maj 2009 kl. 21.08

Jeg har lige opdaget at min gamle thuja (26 år) er angrebet af noget der ligner orange svampe det er noget gele agtigt noget der er ca 1 til 1,5 cm høj og sidder i plamager (det er ikke ret lækkert at se på) hvad er det og kan det behandles

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bodil Stockmann, 14. maj 2010 kl. 16.19

Vi har netop opdaget samme orange svampe på vores gamle thuja. Hvordan er det gået med din thuja - fandt du ud af hvad det er ?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M M, 15. maj 2010 kl. 21.51

Min store gamle enebær lider af noget lignene. Det er et af stadierne i pærerust eller en anden form for rust. Se f.eks

plante-doktor.dk/tjoernerust.htm

Har ikke den store betydning, og forsvinder snart igen, især med en ordentlig gang regn som idag.

mvh Michael

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Dæncker, 24. maj 2013 kl. 13.42

hvordan afhjælpes /fjernes orange svamp på thuja? skal planten fældes? smitter svampen til andre planter? orange svampe "dryp" ned på jorden, hvad gør man?? - jeg kan læse andre har samme problem, men hvad er løsningen?Vh Jytte D.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M M, 24. maj 2013 kl. 19.56

Det er "rust" prøv at søge vha google på fx pærerust, der er forskellige typer rust.
Mvh Michael

Nyt svar til emnet »Thuja orange svamp«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Thuja orange svamp

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider