Forum

Larvegange (?) i kirsebærblade

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne, 22. juli 2008 kl. 20.19

img381.imageshack.us/img381/6594/050608001smalluh0.th.jpg

img182.imageshack.us/img182/1448/050608002smallnp2.th.jpg

Jeg håber på at der er nogen der kan fortælle mig hvad dette er, og hvorvidt det kan gøre nogen alvorlig skade på mit kirsebærtræ.

Det har ellers givet en overdådighed af frugt i to år nu, men de få frugter som dannedes i år, faldt af mens de endnu var grønne.

Jeg kiggede nærmere på træet idag, lidt bekymret over det, og opdagede at bladene på de nederste grene næsten alle havde disse på sig... det ligner en art larvegange, men jeg er ikke sikker.

Er der nogen der ved hvad det er?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne, 22. juli 2008 kl. 20.24

Det var godt nok et meget lille billede. prøver en anden slags

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne, 22. juli 2008 kl. 20.34

Ignorere det nederste link i post 3 (det må være en slags spøg fra Imageshack), og den blanke post 2... er vant til forums hvor jeg kan edit fejl ud. Undskyld =)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Berthelsen, 30. juli 2009 kl. 19.22

Jeg kan se at dette indlæg er skrevet sidste år (2008) Hvis du eller andre alligevel ser dette, vil jeg meget gerne vide om nogen ved/du har fundet ud af hvad det er?

I juni plantede vi et kirsebærtræ, som fra start fik gule blade der faldt af, uanset hvor meget vi vandede. Her d 1. august har jeg netop opdaget larvegange (?) præcis som det du viser her.

Jeg håber nogle kan hjælpe.

Med venlig hilsen Line.

Nyt svar til emnet »Larvegange (?) i kirsebærblade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Larvegange (?) i kirsebærblade

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider