Forum

Lus på mine chiliplanter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge Bertelsen, 11. juli 2008 kl. 12.24

HJÆLP, mine chiliplanter er fulde af lus, en lille brun djævel, der sidder på undersiden af bladene, og på blomsterne, de er hverken bange for lusegift til grønsager, eller en ordentlig gang brus, der bliver bare flere og flere, hvad gør jeg?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B, 11. juli 2008 kl. 13.49

Mine var også angrebet, jeg satte dem udendørs og sprayede UNDERsiden af bladene hver dag, og er nu næsten lusefri. De brune pillede jeg af med fingrene / en lille stiv pensel, meget arbejde, men der var så mange at planterne var ved at dø

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jake, 15. august 2008 kl. 17.16

Lus på planter. Helt generelt til alle slags. Lav en blanding af en del almindeligt opvaskemiddel og 2 dele vand. Køb en billige vandforstøver og fyld blandingen i. Spray bæsterne med denne blanding så tit du lyster. Det skader ikke hverken planten, frugterne eller større dyr, og giver ikke smag, bare du skyller frugterne inden

Vand og sæbeblandingen lukker for deres åndedræt, og det dræber dem.

Jeg har haft præcis samme problem med Chili planter og stillede dem også udenfor hvilket er en god kombination med sæbeblandingen.

Nyt svar til emnet »Lus på mine chiliplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Lus på mine chiliplanter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider