Forum

Hjælp jeg har fundet snegle i min lukkede kompost

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria, 20. juni 2008 kl. 22.55

Har endelig fået godt gang i min kompostbeholder. har faret land og rige rundt for at skaffe orme osv og nu opdager jeg til min skræk at der er snegle i. Det drejer sig om snegle uden hus (stribede?!). Der er ikke tale om mange har kun set et par stykker, men det er vel bare et spørgsmål om tid. Er alt mit arbejde forgæves og bør jeg kasere komposten (netop som den er ved at blive til noget) Øv! Råd søges.

mvh maria

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 20. juni 2008 kl. 23.18

Se lige link så du kan identificere hvilken type du så.

www.aschehougsleksikon.dk/ns/default.htm

Alle snegle er ikke lige slemme.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 20. juni 2008 kl. 23.19

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 21. juni 2008 kl. 7.38

Prøv at tjekke kældersnegl, der er stor og gråstribet. Den holder af fugtige, mørke steder, men gør ingen nævneværdig skade blandt havens planter, selv om mange oplever den som ubehagelig.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria, 22. juni 2008 kl. 21.46

Tak for hjælpen. jeg tror at der ret sikkert er tale om den såkaldte kældersnegl... Så panikken har lagt sig lidt igen. Men undrer mig stadig over hvordan den kom ind i min kompostbeholder.

mvh maria

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 24. juni 2008 kl. 23.40

Hvis det er den grønne kompost beholder, er der normalt lufthuller i kanten af det runde låg, og der er indgangen for sneglene. Når der bliver alt for varmt i tønden kan du se orme kravle den vej ud, til en forfrisker.

Nyt svar til emnet »Hjælp jeg har fundet snegle i min lukkede kompost«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hjælp jeg har fundet snegle i min lukkede kompost

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider