Skrevet af: Karin Andersson, 30. maj 2008 kl. 14.33
Hej.
Jeg har nogle solbærbuske, ret spæde, deres blade krøller helt sammen, der er mange myrer i bedet, kan det være dem? Eller hvad kan det ellers være? hvorledes skal jeg forholde mig. Så er der et andet spørgsmål. Kan jeg sætte en hortensia i et surbundsbed. Jeg håber på nogle gode svar, tak.
Hej fra Karin Andersson
Skrevet af: Svend Sørensen, 30. maj 2008 kl. 15.33
Hej Karin
Jeg tror ikke at det er myrerne, men bladlus.
Myrene kommer fordi lusene udskiller et stort overskud af sukkerstof fra plantesafterne som de sidder og suger. Myrerne malker og passer bladlusene som en slags deres husdyr for at få del i den overflod af godter som lusene udskiller.
Prøv at lukke nogle af de sammenkrøllede blade op og se om du kan se lusene
Venlig Hilsen
Svend Sørensen
Skrevet af: Mogens; E., 30. maj 2008 kl. 23.55
Til Karin. Du kan godt sætte en hortensia i et surbundsbed, men blomsterne blive så lidt over i den blå farve.
Skrevet af: Karin Andersson, 31. maj 2008 kl. 8.07
Jeg ville bare sige tak til Mogens. Den har altiid været blålig, så det gør bestemt ikke noget. Endnu en gagang tak- Karin
Skrevet af: Lise, 20. maj 2009 kl. 21.20
Hej hvad gør jeg der er myrer på mit køkkenbord og jeg har prøvet med kanel, men det hjælper ikke så har jeg købt myrer dåser og det hjælper heller ikke, er der nogen der kan hjælpe
Skrevet af: Mogens; E., 20. maj 2009 kl. 23.01
Hej Lise.
Når vi har myrer indendørs går jeg rundt langs husets sokkel og ser hvor de kravler, og der får de så en gang myre pulver, det hedder KVIT mod myrer, fås på planteskolen. Det er efektivt, for pulveret slæber de med ned i boet. Sæt en skrue i spidsen af plastic beholderen, ellers kan pulveret blive klumpet.
Er du så småt ved at høste tomater i drivhuset?
Skrevet af: Grethe Momcila, 12. juni 2010 kl. 20.11
Hej
kan nogen give et godt råd ang myre,de har lavet et bo i min ydervæg ,jeg har hund og vil helst ikke anvende gift
Grethe
Skrevet af: Grethe Momcila, 13. juni 2010 kl. 19.25
Hej
Skrev igår ang hjælp til bekæmpelse af myre i min væg,har lige læst at man kan blande bagepulver med flormelis,myrerne skulle spise det og bringe det til boet,hvorefter de skulle dø,kender nogen til dette råd?Nogen steder står der man også ska blande vand i?nu har jeg lavet en blanding,men murerne går da vist udenom.Håber at få et godt råd,kan ikke bruge gift,da jeg har en lille hund,som jo færdes i haven
grethe
Skrevet af: Eivin Knidsen, 14. juni 2010 kl. 10.47
Jeg tror nu ikke myrerne går og krøller solbærbladene.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 14. juni 2010 kl. 22.43
Det er søde sager som tiltrækker myrer at man så blander lidt bagepulver er jo det som udvider sig i myrenes tarme - og myrerne får forstoppelse og dør. det udstrøes meget småt ved myrernes huller, ellers prøv igen lidt senere. håp
Skrevet af: Grethe Momcila, 15. juni 2010 kl. 9.10
Hej Hans Åge
Tusind tak,jeg har nok strøet lidt for meget,myrerne er jo helt hvide,jeg prøver igen,med lidt mindre,håber det virker
Hilsen Grethe
Skrevet af: Grethe Momcila, 19. juni 2010 kl. 11.33
Hej Hans Åge
Her kommer lige en tak til dig for dit råd med at strø sparsomt,med flourmelis og bagepulver,det virker,myreboet var væk på 4 dage
mvh Grethe
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Myrer?