Forum

Sygdome i syren

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 13. maj 2008 kl. 13.43

Hej alle.

Hvilken sygdom kan en syren få? Min ser dårlig ud. Mange blomster der ser lidt havvisne og slappe ud og meget sparsom bladvækst. Visne ender og stammen er lidt grøn ligesom at der er alger på?Har nogen et bud.

Lone

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 13. maj 2008 kl. 22.41

Hej Lone
Sådan ser mange af mine syrener også ud, i hvert fald med det visne – og mine er ramt af frosten i påsken – for da var de lige ved at springe ud – så kom der 10 graders frost – og det tåler de bare ikke. Fortvivl ikke – det retter sig, men ser ikke så pænt ud – og måske kommer der ingen eller færre blomster i år.

www.de-gamle-sorter.dk

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 14. maj 2008 kl. 8.29

Hej Boi Jensen.

Tak for dit svar. Så kan jeg ånde lettet op, når jeg ved at de kommer igen til næste år :-)

Venlig hilsen lone

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 14. maj 2008 kl. 8.57

Mine syrener ser også sådan ud.Frosten og snestormen sent lyder som en rimelig forklaring.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgit Klüver, 4. juli 2008 kl. 15.52

Plantet en miniyren i efteråret. Den ene halvdel har fine grønne blade men den anden halvdel har blade med hvide pletter, hvad skyldes dette?

Mvh
Birgit Klüver

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgit Klüver, 4. juli 2008 kl. 15.53

Plantet en minisyren i efteråret. Den ene halvdel har fine grønne blade men den anden halvdel har blade med hvide pletter, hvad skyldes dette?

Mvh
Birgit Klüver

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kent Andersen, 14. oktober 2009 kl. 11.00

Hej,jeg er den store havemand,men har et problem.

Mine syrener går ud. "bæltet" er ca 2.5 meter højt og30 m langt. Grenene har nærmest et tyndt lag "mug" på sig,hved dog ikke om det er normalt,det er ikke ret meget.

Grenene visner bare,mister bladene og tørrer ind.

Det har nu stået på 2–3 år og har bredt sig til næsten hele "bæltet".

Jeg har ikke gødet jorden,men ser da at syrener gror som bare f... alle andre steder,hvor der heller ikke gødes

Mvh.

Kent

Nyt svar til emnet »Sygdome i syren«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Sygdome i syren

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider