Forum

Fælder til dræbersnegle…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thomas, 15. august 2007 kl. 11.14

Hej

Jeg er konceptudvikler og har "genopfundet" to brugervenlige Ølfælder der er nemme at tømme og et simpelt sneglehegn.

Jeg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med en dansk producent, der kunne hjælpe mig med at komme videre med mine forslag.

Hvis der er nogen af jer der gerne vil diskutere mine ideer eller hjælpe dem videre, så send mig en mail på : langvadjensen@hotmail.com

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ellen Bechsgaard, 5. september 2007 kl. 13.26

Jeg kunne ønske at komme i forbindelse med nogle, som selv har prøvet sneglehegn i deres have. Der er skrevet så meget om brugen af hegnet, men endnu har jeg ikke mødt nogen, som siger at det bare er det helt rigtige at investere i.

Er det virkelig effettiv?

Thomas!

Hvordan er det simple sneglehegn, du omtaler?

Venlig hilsen Ellen

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rita Bech Møller, 5. september 2007 kl. 19.49

Hej Ellen.

Vi har sneglehegn omkring hele haven – 1800 m2.

Vi anlagde haven – nyudstykning – for 7 år siden og har haft sneglehenet i 6 år og det virker næsten 100%. Udgangspunktet var kun få snegle i en græsplæne og masser af snegle omkring en sø tæt på vores grund. Haven er nu tætbeplantet.

Tilbage til de 100%. Jeg har vel fundet 20 snegle i haven i år, 10 sidste år, 5 for to år siden o.s.v. Det kommunale læhegn og naboerne har dem massivt.

Med årene skiller samlingerne i hegnet lidt, så vi har popnittet alle pladerne sammen. Ved ikke om det er nødvendigt, men når fantasien tager overhånd, så tror jeg godt, de helt små kan komme igennem sprækkerne. Indtil nu har vi ikke set snegleyngel, men jeg ved jo ikke om en eller flere har nået at lægge æg i år, før de blev fundet.

Alt vores kompost bliver varmekomposteret.